Efter över två år i Tyskland för inridning, träning och tävling hos familjen Merveldt på Gut Füchtel är hon nu hemma och väntar sitt första föl till våren. Det var ett mycket glädjande återseende och vi är så glada för att ha henne hemma igen efter att familjen Merveld har tagit så väl hand om henne.
St.PrA Highline har haft en fin karriär med att vara tredje bästa dressyrstoet i Vechta med en finalplats i Brillantringen i Rastede 2012. Under debuttävlingen 2013 fick hon höga 77% och en överraskande tredjeplacering trots att hon var bland de yngste i tävlingen. Senare under sommaren placerade hon sig på bronsplats i finalen i Oldenburger championatet i Rastede!
Under våren väntar hon föl efter hingsten Sezuan och planen vidare är inte bestämd än.
Tack Katharina och Mattias för transporten Dalarna-Ygsbo 🙂