Vårt fantastiska bruna rörliga Quaterbacksto Highline som gjorde ett mycket bra stotest 2013
(tredje högsta poängen bland alla dressystammade ston) och placerade sig högt i Brillantringen i Rastede har visat på en stor vilja och talang som sportshäst. Hon kommer nästa år att få en naturlig och välförtjänt paus for att vara mamma. Vi beslutade hastigt att försöka betäcka henne trots att hon är i full gång under ryttare, för att hinna ta ett föl medans hon ännu inte förlorar för mycket på en längre paus från utbildning och tävling. Hon blev dräktig direkt på första brunsten och nu håller vi tummarna att allt går bra och hon kan evt. komma hem under hösten. Hon kommer fortsätta sin utbildning fram till sensommaren och sedan får hon vila i väntan på att magen växer.
Sezuan är en hingst med kvalité av dimensioner. Han var materialprövevinner i Damnark med 10 x 10,0 poäng och fick totalt 987,5 poäng, vilket ingen hingst ens har varit i närheten av. Han har allt en kan önska sig av en hingst och det är nog inte så svårt att förstå att vi tycker mycket om hans stam (har redan producerad 3 st BH Zack och har en Don Schufro som väntas nästa år :)). Hans mamma är ett Dansk guldmedaljsto och blev årets bästa dressyrbetonade sto 2006 och hans mormor är bronsmedaljsto. I tredje led finns Holsteinerhingsten Lionell är från Leonid efter Landgraf l och Carneval efter Cor De La Bryére som är när besläktad med hingsten Flemmingh (far till bl.a. Krack C och Lingh).
En spännande kombo!!